🧑 🔍

unimog 421 stuurbekrachtiging

Daan Stroucken
 - 16 februari '20

van mijn unimog 421  was een half jaar geleden de glijbus in het ventiel gedeelte door midden gebroken, toen heb ik er een nieuwe glijbus, keerringen, manchetten en o-ringen in gezet. maar de cilinder heeft nog nooit 100% gefunctioneerd. de unimog heeft altijd naar links getrokken (al bij aankoop). als hij stationair loopt stuurt hij af en toe vanzelf links op. maar sindskort werkt de stuurbekrachtiging niet bij stationair toerental en een beetje bij gas geven. de pomp ziet er nog goed uit, de v-snaar is heb ik pas geleden nog gespannen. hoe moet je het ventiel achter op de cilinder afstellen?

 

MVG Daan,

Johan Verheijden
 - 18 februari '20

Dag Daan, 

 

Dit staat in het werkstatthandbuch van de 421-411. Heb je die?

 

Ik zelf ook een 421 met hetzelfde systeem maar ik heb dit nooit zelf af hoeven stellen. Wel heb ik er een nieuwe zuigerstang voor laten draaien en nieuwe pakkingen/manchets geplaatst. Zeker is belangrijk dat je de cilinder ontlucht als je de voorwielen van de grond af heb staan. Anders kan je namelijk de zuigerstang krom buigen (heb ik gehad).

Daan Stroucken
 - 22 februari '20

het probleem is in middels opgelost, in de stuurschuif zit nog een kleinere stuurschuif, deze zat vast. alles is inmekaar gezet met nieuwe o-ringen. en toen werkte het systeem weer. bedankt voor de hulp!

 

mvg Daan

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.