🧑 🔍

Unimog chassis of toch een G klasse?

Erwin van den Berg
 - 13 maart '20

Hallo iedereen, 

 

Ik zal me even voorstellen, ik ben Erwin.
We hebben nu al twee jaar een Daf 400 camper waar we erg blij mee zijn maar we kijken nu toch met een schuin oog naar een andere camper, we willen 4x4 en een semi-integraal bouwen.
omdat we een sterke voorkeur hebben toch even iets meer te ontdekken dan de snelweg, standaard camping en een modderpad niet schuwen.
We gaan er niet extreem mee doen mede ook omdat het toch je bed van huis is maar wel leuk dat ie er een beetje zo uitziet.

 

Ik wil als cabine die van de Mercedes TN/T1/T1N (bremer of de 207 zoals ie veel genoemd word) 
En die zijn als 4x4 helaas enorm schaars en bijna allemaal dichte bussen. 

 

Nu zaten we te spelen met de 2:3 regel van de RDW, dus een 4x4 chassis en aandrijflijn met een andere cabine erop.
De kleine Unimog zou volgens ons prima werken (400 serie) maar we hebben ook de G klasse nog als chassis op het oog.

 

Nou vroeg ik me af of zoiets wel mogelijk is met een Unimog, het zijn rijdende chassis toch? 
Hoe houd dat zich op de snelweg en zijn snelle assen ook vindbaar voor de 400 serie?

 

Ik lees heel veel over een "flexibel chassis" zou iemand kunnen zeggen wat dat inhoud en of dat wel geschikt is voor een integraal camper (cabine en de woondruimte aan elkaar verbonden) 
En wat is ongeveer het verbruik van zo'n unimog?

 

wat wij willen: pre 1978 (wegenbelasting)

 

op de snelweg 100-110 kmh

 

en inschakelbare 4x4.

 

Wielbasis maakt niet uit omdat we de achterbouw toch zelf willen maken.
Alvast bedankt voor het lezen, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de vragen, dit is het idee:

 

Mvg,

 

Erwin

Albert Verhulst
 - 13 maart '20

als je toch nog een tn 4x4 zoekt chassis cabine met Weinig km op de klok in nette staat 

 

dan hoor ik het wel.mvg Albert

Truus de Ceuster
 - 14 maart '20

Hoi Erwin.

 

als je van een DAF 400 af komt is een tn 4x4 chassis zeker een goede keuze voor een camper opbouw.

 

niet te veel onderhoud en ook betrouwbaar daar naast op de grote weg veel comfortabeler en zuiniger.

 

wil je echter door alle soorten terrein kunnen cruisen en houd je van sleutelen dan moet je voor een UNIMOG gaan.

 

denk er om een UNIMOG is een landbouwtrekker die gedekt is door een vrachtauto 

 

maar behalve de snelheid is er niets blijven hangen van een vrachtauto.

 

 zelf zijn wij 15 jaar de trotse eigenaar van een U 1300 L camper geweest die nu een nieuwe baas heeft.

 

dat een UNIMOG flexibel is wil zeggen dat het chassis  30 graden kan torderen bij sommige types.

 

dus cabine en opbouw moeten los van elkaar of met een flexibel tussenstuk.

 

we hopen dat je hier wat mee kan.

 

in ieder geval succes.

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.