goedendag,
De cilinders zijn dubbelwerkend te gebruiken, maar het zou kunnen dat ze niet dubbelwerkend aangesloten zijn. normaal gesproken zitten er achter tussen de cilinders hydrauliekkoppelingen die te gebruiken zijn voor de hefcilinders, evt. de kiepcilinder maar ook voor externe machines in de hef oid. Dan moet je de koppelingen losmaken en achter in een houdertje doen. Ook zit er meestal een drukloze retour. als 1 zijde van de cilinders daar op zit op dit moment werken ze niet dubbelwerkend. Je hendels onder het stuur staan drukloos als je deze van je af naar voren duwt, dan zou je hef moeten zakken. als je de hendel omhoog of omlaag doet komt er druk op de leidingen, dus dat kan ook heffen en zakken onder druk zijn.
De kans is wel groot dat je hef niet uit zichzelf zakt als deze drukloos word gezet omdat er dan niet genoeg gewicht is om te zakken.
De kraan die er zit zou kunnen zijn om een stikstofaccumulator open te zetten die schokken op de hef op vangt.
Hopelijk kun je hier iets mee. Gr. Arjan