🧑 🔍

Stuurbekrachtiging inbouwen 421

L B
 - 6 augustus '20

Hallo, mijn Unimog 421 heeft geen stuurbekrachtiging. Op internet zijn er wel stuurhuizen van een 406 te verkrijgen met stuurbekrachtiging. Mijn vraag is of iemand weet of een 406 stuurhuis in een 421 past, want de bevestiging ziet er anders uit. Of heeft iemand een 421 stuurbekrachtiging set liggen? 

 

Alvast bedank voor de hulp

Johan Verheijden
 - 6 augustus '20

Beste, een stuurhuis van de 406 zal niet passen op de 421. Wel zijn er genoeg 421's met stuurbekrachtiging. Er zijn 2 systemen bij mijn weten. Stuurbekrachtiging met een stuurcilinder of stuurbekrachtiging op het stuurhuis net zoals bij de 406. Het zal waarschijnlijk zo zijn als je zo'n stuurhuis pakt dat je een extra oliereservoir nodig hebt en een pomp. Vaak zit zo'n pomp op de achterkant van de compressor geschroefd. Als je wat oudere cabine hebt kan het zijn dat je daar ook enige aanpassingen moet doen voordat het stuurhuis past. De olie die je dan nodig hebt is ATF olie. Ik zelf heb de versie met de stuurcilinder. Deze gebruikt hydrauliekolie uit het reservoir van de unimog. De pomp zit langs de motor en wordt aangedreven door een v-snaar via de poelie van de krukas. Mijn hydrauliek van de unimog gebruikt hetzelfde reservoir alleen maakt deze gebruik van een andere pomp die achter op de compressor bevestigd zit.

 

Hopelijk is het zo iets duidelijker geworden voor je.

Albert Verhulst
 - 8 augustus '20

Hallo

 

het stuurhuis nieuwe type

 

of 

 

stuurcilinder oude type 

 

 heb ik liggen

 

bij interesse 06-12590258

 

mvg AV-parts  Albert

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.