🧑 🔍

Unimog 404

Piet Sanders
 - 4 oktober '20

Mijn unimog  404 knalt in de carburateur en uitlaat bij gas geven.

 

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

 

Starten en stationair lopen doet hij wel goed

Servi Jaspers
 - 5 oktober '20

Dat kan aan verkeerd afgestelde ontsteking liggen. Een luchtlekage, viese carburateur/benzine toe voer.

 

Ook al 1 gehad met gebroken veertjes in de ontsteking die voor de vervroeging zorgen bij het gasgeven werd hier door het ontstekings tijdstip niet vervroegd en daar door schoot ie ook in de uitlaat en carburateur.

 

Gr servi

Piet Sanders
 - 7 oktober '20

Dank je wel ga ik in elk geval op onderzoek uit.

Servi Jaspers
 - 17 oktober '20

En al wat gevonden.

Piet Sanders
 - 25 oktober '20

Ontsteking is vernieuwd en functioneert goed.

 

Benzineleidingen en carburateur zijn nagekeken en schoon gemaakt, echter het probleem blijft.

 

Wel heb ik gemerkt dat als ik de choke gebruik het probleem minder is.

 

Kan het zijn dat de benzine pomp te weinig levert zodat er te weinig benzine is bij gasgeven?

Servi Jaspers
 - 31 oktober '20

Heb je geen lucht lekkage bij dat dekseltje van choke. En heb je de luchtfilter met slang gemonteerd. Hierdoor kan het ook zijn dat hij te veel lucht zuigt in verband weinig weerstand door missen luchtfilter

 

Gr servi

Piet Sanders
 - 1 november '20

Dank je wel voor de opmerkingen de lekkage bij de choke klep heb ik nog niet onderzocht.

Anton WH Kroes
 - 20 november '20

Is een mogelijke fout bij de sproeier bezetting een optie?

 

Deze NDIX carb is op allerlei NATO voertuigen gebruikt, ook de Munga en Borgward ademden zo.

 

Is deze carb altijd op dit voertuig geweest?

 

idd is teveel lucht, en te weinig onderdruk daardoor een goede mogelijkheid maar als de sproeier maat te klein is...

Joep Mennen
 - 23 november '20

hallo piet wat bedoel je met heb ontsteking vernieuwd? Heb je ook bougies en bougiekabels vervangen wel/niet?

Joep Mennen
 - 23 november '20

of heb je het probleem momenteel al opgelost? ben benieuwd

Piet Sanders
 - 15 december '20

Het probleem is nog niet opgelost.

 

Heb inmiddels nieuwe benzine pomp geïnstalleerd waardoor hij nu wel al wat beter loopt.

 

Inmiddels lekt hij benzine bij de as van de carburateur waar de gaskleppen draaien.

 

Ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe carburateur zonder lekkage.

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.