🧑 🔍

Gecombineerde teller werkt niet

Daan de Jong
 - 5 mei '21

Goededag iedereen,

 

Ik heb een probleem met de temparatuur/motoroliedruk en brandstofmeter in de gecombineerde teller. Ze geven alle geen of geen goede waarde aan. Als ik met een draadje op de sensor massa maak slaan de meters wel uit. Temparatuursensor inmiddels vervangen voor een nieuwe maar dit was de oplossing niet. Bedradig in de stekker gecontroleerd volgens schema en deze klopt. Er gaat via de steker een massa naar de gesoldeerde onderplaat, maar waar maakt deze verbinding met de tellers? Ik vermoed dat het een massa probleem is in de tellerbak. Wie kan mij verder helpen?

 

Mvg Daan

Johan Kazemier
 - 8 mei '21

Hallo Daan,

 

sinds deze week ben ik de trotse eigenaar van een 404 benzine met hetzelfde probleem, mijn knipperlichtindicatoren en contact brand wel maar de meters werken niet. 

 

werken bij jou de knipperlich indicatoren en contactlampje ook?

 

Groet, Johan

Daan de Jong
 - 19 mei '21

Hallo Johan

 

Nee, bij mij doen de knipperlichtindicatoren het niet, ik heb nu wel voor elkaar gekregen dat de meters het doen. Niet allemaal, maar de koelvloeistoftemparatuur en motoroliedruk doen het wel, en de tank niet. Ik denk dat de tankvlotter kapot is dus die ga ik vervangen. 

 

Als uw meters het niet doen zal ik eerst even de teller los halen en dan kijken met het elektrisch schema of de stekkers wel kloppen. Als deze wel kloppen (zoals bij mij) zal ik een aparte massa maken vanaf een M3 of M4 boutje.

Johan Kazemier
 - 24 mei '21

Vandaag alles eens doorgemeten, problemen zit bij in de zekeringsbox (oxidatie) zekeringen zijn wel heel, maar blijken door oxidatie geen stroom door te zetten. Ik heb groep 15 helemaal schoongemaakt en nu doen zowel de ruitenwissermotor en de tellers doen het ook weer.

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.