🧑 🔍

Aankoop advies

Maarten in t Groen
 - 9 maart '22

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Maarten en ik heb voor de vakantie cq sleutelhobby een 1978 Mercedes T2 camper. Met die camper heb ik al vele jaren veel (knutsel) plezier gehad en vele kilometers door europa kunnen maken. Tijden veranderen dus ik ben opzoek naar iets nieuws, iets kleiners en 4x4 trekt mij ook wel dus daarom ben ik hier uitgekomen. Ik ben nog steeds wel van het oud ijzer dus een 404 radiowagen of iets in die richting ben ik aan het denken.

Ik houd marktplaats en de duitse kleinanzeigen een beetje in de gaten voor het geval mijn camper naar een nieuwe eigenaar gaat en ben ik alvast een beetje aan het orienteren waar ik op moet letten bij een eventuele bezichtiging. De mercedes T2 ken ik na vele sleuteldagen (incl complete om602 motor ombouw) inmiddels wel, maar de Unimog en zeker  4x4 techniek is toch een vak apart.

Hebben jullie een soort van checklist met punten waar ik op moet letten. Ik begrijp dat ik geen auto uit de showroom koop maar netzoals bij de T2 heb je bepaalde zaken die niet meer te koop zijn of lastig te repareren.

Alvast bedankt, 

Maarten

ps. mocht iemand interesse hebben in een Mercedes camper, dan mag je mij altijd berichten.

Tom de Jong ..
 - 14 maart '22

Hallo!

• Stuurkogels controleren op speling

• Veren controleren of die nog heel zijn

• Remmen kijken of de ontluchtingen er nog op zitten en niet zijn afgebroken

• Hoeveel uren er gedraaid zijn

• Hoeveel Kilometers

Ga echt onder de unimog liggen en kijk wat voor lekkages er zijn. Neem je tijd en doe goed onderzoek of alles klopt. Neem desnoods iemand mee die al eens een unimog heeft gekocht/gerestaureerd.

Maarten in t Groen
 - 28 maart '22

Dank je voor je reactie :)

De camper is het aanbetaald dus ik mag verwachten dat die komend weekend op wordt gehaald dus dan wordt het voor de Unimog gaan kijken.

De 1966 404 funkwagen staat 3295kg leeg op kenteken. Is dat ook het gewicht waarmee die op straat staat, of hebben ze daar nog onderdelen niet meegewogen.

Woont er een kenner in de buurt van Edam?

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.