🧑 🔍

Remmen blijven hangen.

Wieger Douma
 - 10 november '22

Hallo mede moggers.  Ik heb een probleempje met m'n remmerij van mn unimog u1000 bagger uit 1981. Telkens blijven mijn remmen hangen. Niet heel veel maar het zorgt voor een enorm gepiep en als ik er mee door rij worden de velgen wel een beetje warm.  Als ik de mog veel gebruik en er wat langere afstanden mee rij dan verdwijnt t het probleem .maar als ik aan het graven ben en kleine stukjes heen en weer rij dan gebeurt het telkens. Zo verlies je ook veel van je vermogen.  Soms als ik stop en de rem even goed inpunter dan komt ie weer los maar even later is het weer t zelfde. Het gaat alleen om de   remmen voor. Maar wel aan beide kanten.  Ik ben anderhalf jaar geleden vanaf Nederland naar spanje gereden en het is niet 1 keer gebeurt maar nu gebeurt het telkens als ik em gebruik.Heeft iemand een suggestie ,?  Alvast bedankt.

Albert Verhulst
 - 11 november '22

Hallo kijk eens naar het lucht gedeelte van de hooft rem cilinder de verbinding van waar hij op de steun geschroefd zit .andere zijde zit gelast aan het hooft rem lucht deel daar zal wel roest tussen zitten zo je haal hem maar uit mekaar dan zal er aan de binnen kant een bultje  zitten daar blijft hij dan hangen .minder word het niet alleen maar erger  .mvg Albert

Wieger Douma
 - 16 november '22

Dankjewel Albert! Kan ik die luchtbalg gewoon zo er tussen weg halen en open maken? Ik heb wel een werkplaats handboek maar dat is denk ik van een ander type. Ik kan ook nergens een technisch plaatje vinden van het luchtgekoelde van de hoofdrem cilinder.bij mij zit ie achter de kabine.

Wieger Douma
 - 16 november '22

De hoofdremcylinder

Albert Verhulst
 - 17 november '22

ja kan let op zit een veer in  werkplaatshandboek is er maar een zo ver ik weet en daar bij is bij alle U type het zelfde bijna waar dit niet is daar is geen boek van

Wieger Douma
 - 17 november '22

Ok das mooi. Ik bedoelde luchtgedeelte  van de  hoofdremcylinder. Typfoutje.  Dus gewoon die leidingen aan de bovenkant er af halen en demonteren? Ik zit in Spanje dus ik ben een beetje bang dat ik t sloop (die luchtbalg  ofzo)en t heel lang duurt voordat ik nieuwe onderdelen heb .vandaar dat ik voorzichtig ben.  Is er toevallig iemand die een plaatje heeft met een exploded view . Ik kan hem niet vinden in t handboek.

Albert Verhulst
 - 18 november '22

24 uur kun je een andere hebben normaal gezien

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.