🧑 🔍

unimog 421

[Gebruiker verwijderd]
 - 24 december '04

Hallo, we hebben een 421 met een 615 motor en willen hier een andere motor in bouwen omdat deze moeilijk start en en naar ons idee slecht trekt. We kunnen een automotor merc. 240d kopen, maar zou dit erin passen of moet er dan een heleboel aangepast worden en wat zou er dan eventueel aangepast moeten worden.

 

alvast bedankt, Eddy

[Gebruiker verwijderd]
 - 24 december '04

Als ik me niet vergis is een 240d exact hezelfde (OM615 of OM616) als de motor die er nu in je 421 ligt, alleen is bij je Mog het toerental begrenst op iets van 3000 toeren (voor de levensduur) Ik weet niet of je er veel op vooruit zou gaan, het zijn al in principe exact dezelfde motoren, dacht ik. Een 421 trekt niet zó geweldig van zichzelf, het is immers maar dik 52 pk... Zijn alle filters schoon?? Het scheelde bij mijn 421 dag en nacht, hij trok ineens veel beter nadat ie nieuwe filtertjes (dieselfilters) van me kreeg. Slecht starten?? Zijn alle gloeibougies goed?

[Gebruiker verwijderd]
 - 25 december '04

Alle filters zijn vervangen op het luchtfilter na de verstuivers en de gloeispiralen zijn vervangen en de kleppen zij gesteld daardoor is het wel wat beter geworden maar nog lang niet goed als hij binnen staat is het 1 keer strarten en dan begint hij met moeite te lopen maar nu hij buiten gestaan heeft moeten we 2a3 keer starten en dan begint hij met moeite te lopen.Als hij warm is loopt hij perfect.

[Gebruiker verwijderd]
 - 25 december '04

een setje nieuwe zuigerveren kan een hoop doen
ik zou eerst eens kijken of je het niet kan vervangen
niks is mooier dan een orginele motor erin
gr

Peter Schoenmakers
 - 26 december '04

HEY EDDY MEET DE COMPRESSIE VAN JE MOTOR DAN WEETJE MEER . DAN WEETJE METEEN OF DE ZUIGERVEREN VERSLETEN ZIJN. GROETJES PETER

[Gebruiker verwijderd]
 - 17 januari '05

En dan nog iets, je zegt wel heel vrolijk dat je verstuivers vervangen zijn, maar je brandstofpomp niet. Deze is ook niet meer de oude jongen en haalt waarschijnlijk ook niet meer de druk die die vroeger kon ophoesten. Tip, luister goed naar je verstuivers, als ze een knetterend geluid maken moet je ze iets minder afstellen. Het is een veel voorkomende fout om de verstuivers te vervangen en op orginele druk af te stellen en dan te denken dat ie weer als een zonnetje loopt. Suc6 ermee ;)
Greez Bart.

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.