remen ontluchten
Hallo ik ben bezig met het verversen van mijn remmen ik krijg ze alleen niet ontlucht ? ik krijg zelfs geen druk aan de hoofdremcilinder wat kan het probleem zijn of wat kan ik doen laat aub zo spoedig mogelijk iets weten gr jos
dit heb ook gehad bij mij 406 maar daar was de hoofdrem cilinder stuk mischien moet je de hooft remcilinder uitekaar hallen en kijken of die stuk is
groetje
ja ik zal kijke de mijne is ook een 406 . Daar zit tog geen ontluchtingsnippel op de hoofdremcilinder ofzo he ? moet je die rem cilinder uit elkaar halen of kun je nog iets anders proberen want hij heeft het volgens mij altijd tot het ontluchten toe gedaan ? want hij remde gewoon wel maar nie hard . Laat ff wete wa ik kan doen bedankt gr jos
je kan de hooft rem cilinder wel ontluchten moet je de leiding een klein beetje los draaien en dan gaan pompen
oke bedankt . maar die hoofdrem cilinder kun je die zo open maken en daarna weer terug in elkaar zetten of is dat heel ingewikkeld ? Zijn er event nog onderdeelen voor te krijgen ?
Draai jer stuurinrichting helemaal naar links en dan naar rechts. Gebruik andere hydroliek inrichtingen enige malen en ontlucht ook je koppelingspedaal. alles staat met elkaar in verbinding. Uit het werkboek.
Draai jer stuurinrichting helemaal naar links en dan naar rechts. Gebruik andere hydroliek inrichtingen enige malen en ontlucht ook je koppelingspedaal. alles staat met elkaar in verbinding. Uit het werkboek.
de remcilinders zijn niet zo ingewikkeld: er zit een veertje in en 2 rubbermanchetten en nog 2 rubbertjes, bij het uit elkaar halen, moet je gewoon even goed kijken op welke volgorde het zit. Onderdelen kun je bestellen bij de mercedes dealer.
Kier
Probeer eens van beneden naar boven te ontluchten dus vanaf de wielremcilinder naar de hoofdremcilinder. Hier heb je een pompje voor nodig die de remvloeistof onder druk door de remleidingen pompt. (luchtbellen stijgen altijd omhoog dut dit is een goede manier) Een pompje kan je heel makkelijk zelf maken van een drukspuit die men gebruikt om onkruid mee te spuiten. Spuitlans eraf halen, rubber slangetje eraan, remvloeistof erin, goed oppompen, even laten stromen, op de ontluchtnippel aansluiten, nippel los, druk er op zetten en even laten doorstromen. Let wel op dat je reservoir niet overstroomt! Doe dit bij elke remcilinder en klaar is kees. Als er dan toch nog lucht in zit, gewoon een tweede man even laten pompen en op de ouderwetse manier ontluchten.
Als de unimog voor de tijd goed geremd heeft, moet hij dat nu ook weer gaan doen, of er zit heel veel rommel in je hoofdremcilinder waardoor het compensatiegaatje in de cilinder dicht is gaan zitten. Even loshalen en schoonmaken en evt. reviseren met een rep. setje nieuwe cups is zeer zeker aan te bevelen.
Succes ermee!
Je hebt nu 10 reactieas gehad. Is het ontluchten gelukt?
hej bedankt voor alle tips . het trugslag klepje onderin mijn hoofdremcilinder lekte . die heb ik nu een andere besteld en dan weer inelkaarzetten en dan moet het goed komen ! bedankt gr jos
Hej sorry dat ik lang niet heb gereageert . de hoofdrem cilinder is gemaakt en ales is ontlucht hij remt nu wel maar pas naar enkelekeeren trappen dus gewoon even stellen denk . bedankt