🧑 🔍

Hoe te ontluchten

[Gebruiker verwijderd]
 - 19 september '05

Hallo,

Ik ben van plan om mijn 411 te gaan ontluchten, hoe kan ik het beste te werk gaan? Moet ik dan iets met het handpompje doen ofzo, ik heb dit nog niet eerder gedaan. Hopelijk wil iemand het even uitleggen.

Alvast bedankt

[Gebruiker verwijderd]
 - 19 september '05

moi,

eerst moet je de bout midden bovenop de dieselfilter los draaien en dan idd met dat handpompje op en neer pompen( eerst ook naar links draaien zodat ie op en neer kan) en dan maar hatsie klatsie pompen totdat er diesel boven uit de filter komt. dan alles weer vast draaien.

meestal start de mog dan wel als dat niet wil moet je ook even de brandstofpomp ontluchten ( dat blok waar het pompje tegen aan zit.

[Gebruiker verwijderd]
 - 19 september '05

oke bedankt, ik ga het morgen proberen

[Gebruiker verwijderd]
 - 20 september '05

Hallo,

Hoe lang kan het dan duren dat ik moet pompen? Ik hoor wel lucht en belletjes maar ik heb al ongeveer 20 minuten staan pompen

[Gebruiker verwijderd]
 - 20 september '05

sorry dat schiet ook niet op, je moet wel de filter eerst vol doen met diesel anders zuigt ie niks aan!!!
dus gewoon met een trechter even diesel erin gieten en dan weer probieren.

[Gebruiker verwijderd]
 - 20 september '05

Oke, het is ondertussen gelukt maar de mog loopt nog steeds niet, er komt wel weer rook uit de uitlaat, wat voorheen niet was. Maar hij maakt wel het geluid dat hij wil starten maar hij slaat maar niet aan.

[Gebruiker verwijderd]
 - 20 september '05

het kan misschien nog wezen dat er nog wat lucht in de brandstofpomp zit. misschien kun je die nog ontluchten??
René

[Gebruiker verwijderd]
 - 20 september '05

Vanaf de brandstofpomp naar de verstuivers moet je de leidingen ook ontluchten. De leidingen voor de verstuivers losdraaien en even starten, totdat ook daar diesel komt en geen lucht meer. Dan loopt ie weer als een naaimachientje.
Groeten, Frans

[Gebruiker verwijderd]
 - 20 september '05

hmm ik doe altijd alleen de filter en de brandstoffilter die rest zuigt ie zelf wel vol toch? Ik hoop trouwens voor jou als ie loopt dat blijft lopen want dat was bij mij een probleem. heb je al een nieuwe filter derin gedaan?

[Gebruiker verwijderd]
 - 20 september '05

als ie loopt dan kun je hem er wel vaak door "trekken" door gewoon vol gas te geven en op een gegeven moment komt ie dan weer op in toeren en dan is bijna alle lucht er uit

[Gebruiker verwijderd]
 - 20 september '05

Ik heb nog geen nieuwe filter erin gedaan, is dit speciaal voor unimogs of kun je dat overal halen?

[Gebruiker verwijderd]
 - 21 september '05

Kun je gewoon halen bij het dichts bijzijnde Mechanisatie bedrijf. Die bestellen der zo 1.

Robert Stoll
 - 21 september '05

>hmm ik doe altijd alleen de filter en de brandstoffilter die rest zuigt ie zelf wel vol toch?

. Het (evt) probleem zit hem niet aan de zuigkant, maar aan de inspuitleidingen voorbij de injectiepomp. Als die vol lucht zitten dan drukt de pomp de diesel in die leidingen, de lucht er in wordt samengedrukt en verder gebeurt er niets. Even later loopt de diesel weer terug.
. Je moet dus even volgas starten met de aansluitingen aan de kant van de motor een beetje los, zodat die lucht eruit kan. Als de diesel daar is doet hij duidelijk Pst Pst. Dan vastdraaien en 'echt' starten.
Robert

Richard Arthur Hertog
 - 21 september '05

als je daar toch aan het sleutelen ben kijk dan ook even naar je terug slag kleppen aan de uitgaande kant van je brandstof plunjers deze willen nog al eens vast gaan zitten , en dan loopt de brandstof weer retour je pomp in .
deze zitten onder het begin van je brandstofleiding naar je verstuiver toe , verstuiver leiding weg nemen , borgingen los maken en de terugslag klepjes uit je uitgaande kant van de pomp draaien .

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.