🧑 🔍

wat zijn de regels omtrent een unimog al landbouwvoertuig?

[Gebruiker verwijderd]
 - 18 juli '06

ik ben bijna 16jaar , ben helemaal gek van de unimog. wil ook graag een unimog gaan rijden als ik 16 ben maar wat zijn de regels omtrent landbouwvoertuigen??

is een 404(die ik het mooiste vind) rijdbaar als landbouwvoertuig??

hoe moet ik dat doen met verzekeren??

Ronald Schra
 - 18 juli '06

vanaf 16 jaar mag je een landbouwtrekker rijden zonder 'certificaat' voor prive gebruik.

Bij werkzaamheden moet je een certificaat hebben. Dus lading vervoeren, aanhanger, transport goederen kunnen werkzaamheden zijn en mogen dan niet.

een 404 is GEEN landbouwtrekker, echter wordt daar nogal eens de hand mee getild en lijkt men dit te gedogen (net als de overige unimog in kale transport uitvoering)

Verzekeren kan je gewoon als landbouw of langzaam verkeer. vermeld wel duidelijk dat je het voertuig gebruikt voor prive doeleinden. Kleine lettertjes kunnen nog wel eens prive gebruik uitsluiten indien dit niet gemeld is.

[Gebruiker verwijderd]
 - 28 juli '06

Is een 406 dat wel????

Guy Smeekens
 - 29 juli '06

een 406 met aftakas en hef wel
een kale 406 niet omdat dit niet als tractievoertuig is omschreven

[Gebruiker verwijderd]
 - 29 juli '06

Dus als je op een 406 een aftekas en een hef zet, aftekas zit er meestal op op, dan is het een landbouwvoertuig???

Maar hoe zit dat dan met de stamkaart???

En een 406 zonder hef, is het dan ook een lbvoertuig???

Guy Smeekens
 - 29 juli '06

en het moet op de stamkaart staan geloof ik akkerschlepper of iets dergelijks

[Gebruiker verwijderd]
 - 18 september '06

mensen bedankt voor jullie hulp..!!

groeten mike

[Gebruiker verwijderd]
 - 22 september '06

en als je NIET met landbouwdoeleindingen en als je op rode diesel rijd dan heb je een probleem met de douwen of rond je rond je huis ben aan rijden dan moet op witte diesel rijden

groetjes kevin

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.