🧑 🔍

diesel loopt terug

Matthijs Kruithof
 - 5 april '08

De diesel van mijn unimog loopt telkens terug. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks helpt. Ik help al een terugslagklepje geplaatst maar dit werkt niet omdat de diesel te langzaam terugloopt. Bij een kleiner klepje kan er niet genoeg door. Ook heb ik alle ringetjes al vervangen en mijn hele brandstoffilter huis schoongemaakt. De rubber ringen die erin zitten zien er nog perfect uit. Ik heb alle koperringen ook al een keer warmgestookt. Zou het soms aan de brandstof pomp liggen? of zijn er soms electrische relais voor de brandstofleidingen van een LPG instalatie ofzo die ik er tussen kan zetten zodat als ik hem op contact zet dat dan de klep opengaat.

Met vriendelijke groet matthijs kruithof

Richard Arthur Hertog
 - 5 april '08

vraagje

zit het in het hogedrukgedeelte , of lage druk gedeelte ???

start de OM 352 slecht ???
loopt de diesel na een dag of twee terug of na stil zetten ???

Opm : op de brandstof pomponder de aansluitingen v/d verstuiver leidingen zitten voor elke leiding ook terug slag klepjes , daar kan vuil tussen zitten , of ze zijn versleten , gevolg slecht starten onregelmatige loop .

Opm : diesel loopt terug na opvoer pomp klepjes van opvoerpomp lek / kapot . voor opvoerpomp lekje in leiding

Hoor van je

Matthijs Kruithof
 - 6 april '08

Ik ben nu alleen nog maar in het lage druk gedeelte bezig geweest. De om 352 start super goed, een keer de startknop aanraken is lopen ook als het vriest, maar naar ongeveer 10 seconden begint hij te sputteren en gaat minder toeren maken. Dan slaat hij af. Dan moet je heel lang starten voordat hij loopt. tijdens het starten sputtert hij een beetje. Het is heel verschillend hoe lang het duurt voordat hij slecht start maar na 1 dag gaat het sowieso niet meer lukken. De moter loopt wel super goed en hij loopt ook altijd op alle cilinders.

Richard Arthur Hertog
 - 6 april '08

Matthijs

Nu je het zo beschreven heb , is dit ook het geval bij onze mog , maar als wij hem elk weekend gebruiken is er niks aan de hand echter een keer heb ik het gehad dat ie ook gaat sputteren en valt dan stil , brandstof filters ont luchten en hij start weer gelijk .

nu lijkt het er op dat ie ergens lucht zuigt , brandstof opvoerpompje eens uitwisselen is mijn advies .

Matthijs Kruithof
 - 11 april '08

ik ben een beetje aan het prutsen geweest en ik denk dat ik weet wat het probleem is.Op het ontluchtingspompje zit een rubbertje zodat wanneer je het pompje weer vast draait de boel goed afgesloten zit. Bij mij is dit rubbertje kapot. Zou dit kunnen kloppen?

Rick Steenbakkers
 - 14 april '08

dat zou kunnen maar bij mijn 411 is die rubber ook kapot maar daar heb ik er geen last mee ik zou gewoon dat rubbertje vervangen en kijken wat er gebeurt

Robert Luijten
 - 17 april '08

Ik heb ook een 411 waarvan het pompje lekte. Je kon het zien omdat bij het pompen de diesel er langs af stroomde. Na vervanging van de opvoerpomp, werkte alles weer goed.

Matthijs Kruithof
 - 21 april '08

ik heb dus voor een paar euro een nieuw ontluchtingspompje gehaald bij het dichtsbijzijnde lmb maar het heeft niet geholpen. Kan je een brandstofopvoerpompje makkelijk reviseren of is het verstandig om er een andere op te doen. Wie heeft er dan nog een goede tweedehandse liggen.

Met vriendlijke groet,

Matthijs Kruithof

Matthijs Kruithof
 - 21 april '08

ik heb dus voor een paar euro een nieuw ontluchtingspompje gehaald bij het dichtsbijzijnde lmb maar het heeft niet geholpen. Kan je een brandstofopvoerpompje makkelijk reviseren of is het verstandig om er een andere op te doen. Wie heeft er dan nog een goede tweedehandse liggen.

Met vriendlijke groet,

Matthijs Kruithof

Rick Steenbakkers
 - 6 mei '08

je brandstof pomp kun je zelf wijnig aan doen je kunt hem beter laten reviseren wij hebben hem open ge had en er nieuwe koperen revetten in gezet maar daar zat bij mij slijtage aan. maar je kunt hem beter laten reviseeren bij een revisie bedrijf bij ons in de buurt kosten het voor een 4 cilinder pomp 65 euro

[Gebruiker verwijderd]
 - 27 mei '08

bij de mijne liep de diesel ook terug
na een half uur starte hij niet meer.
want er zat iets verkeerd in het ontluchtingspompje nu heb ik er een andere op gezet en nu start hij weer meteen.
maikel

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.