🧑 🔍

GV kenteken

Lars Couwenberg
 - 26 juni '08

hallo,
ik ben 16 jaar en rij rond met een 406 voor zowel hobby als werk.
nou krijg ik overal te horen dat ik er geen GV-kenteken op mag hebben en daarvoor 18 moet zijn en in bezit van een auto rijbewijs. de politie is er ook al voor op de stoep geweest. ze zijden dat er geen kenteken op mocht zitten en dat hij gekeurd moest worden bij de RWD als landbouw maar dat is ie. kan hier iemand mij er meer over vertellen of is hier iemand dieper in gaan zoeken?
ik hoor het graag van jullie.
m.vr.gr. lars

Andy Palmen
 - 26 juni '08

hallo

ik ben zelf ook 16 en heb een unimog 404-011 (een met 406 cabine) zit een dieselmotor in
heb zelf gewoon een aanvraag gedaan voor een GV kenteken
heb dat formulier opgestuurd naar de rdw
en hierop heb ik een week of 2 later een groen kenteken bewijs gekregen alleen nog platen laten maken
verder heb ik geen gedoe gehad van het kan of mag niet omdat ik geen 18 ben

alleen als er op de unimog ooit een normaal kenteken is geweest dan kan het anders zijn en lastiger

groeten Andy

Nico Kox
 - 27 juni '08

GV- heeft niets met 18jr of rijbewijs te maken. GV is oorspronkelijk voor ongekentekende voertuigen in de grensstreek in het leven geroepen maar als je in het buitenland naar een show of dergelijk gaat moet je het ook hebben , dus is het "in de grensstreek" wonen niet van toepassing.
Het bij de RDW laten keuren voor landbouw is allemaal zanik (lees praat) van niks.
Je moet tegen de politie zeggen dat ze hun huiswerk beter moeten doen of gewoon er niets over vertellen als ze het niet weten. (je mag ze altijd naar mij laten bellen)
Dit valt onder de noemer bangmakerij van een 16jarige.
(let wel wat Andy zegt, als er op de unimog een gewoon kenteken is afgegeven gaat dit verthaal niet op en ben je in overtreding)
Nico 0620946503

Stef Zwikker
 - 9 juli '08

heej lars

ik ben ook 16 en heb ook een 406 unimog
en heb ook sinds kort een gv kenteken maar ik heb er geen gezeur niks mee gehad bij ons in de buurt (zaanstreek n-h)
zeuren ze der niet over tot nu toe dan

mvg stef

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.