Wie wil tegen betaling een turbo dieselmotor inbouwen?
Omschrijving:
Ik heb nu een unimog 404 graag wil ik hierin een turbodieselmotor met ongeveer 150PK en hoog koppel OM617 TDI is echt het minimum. Alles moet RDW-waardig inmgebouwd worden. Bij goedkeur bij RDW wordt ook laatste betaling verricht.
Motor mag zelf worden geselecteerd mits:
-In goede staat (compressie, km stand etc), liefste mercedes.
-let op er is slechts zeer beperkete ruimte omdat cabine op de motor staat; ruimte in de cabine mag niet worden aangetast, alleen in overleg.
-Goede verkrijgbaarheid van reservedelen
-Eenvoud van het vervangen van slijtage delen (geen specials).
-gereed voor juli 2011.
-Ga in de aanbieding svp uit dat uitbouwen van de bestaande motor en Inbouwen van de nieuwe motor door u wordt verricht.
- De auto dient start klaar en RDW keuringsklaar te worden opgeleverd. Keuren kan ik zelf Contact kunt u opnemen door te bellen: 06-51001126 of mailen f.h.gelen@alumnus.utwente.nl
voor 1 juli dit jaar, ik hoop dat dit een grapje is
-let op er is slechts zeer beperkete ruimte omdat cabine op de motor staat; ruimte in de cabine mag niet worden aangetast, alleen in overleg.
Ik heb ook een diesel ombouw. Mijn cabine staat 5cm hoger en de binnen beplating is helemaal aangepast. dus met deze eis van je zal je niet veel verder komen.
Bij goedkeur bij RDW wordt ook laatste betaling verricht.
Je stelt wel flinke eisen meteen. en laat het van de rdw afhangen of je gaat betalen. beetje vreemde manier van doen.
een standaard om 617 turbo diesel is 125 pk dus die valt al af bij je eisen pakket.
En ik denkd at je toch minimal 5000 euro opzij moet leggen voor de hele ombouw (mits je een beetje betaalbare motor vind)
Ik denk dat dit plan van je onrealisch is zoals je het hier voorsteld.
Mvg Victor
Ik weet dat de ruimte beperkt is; ik heb nette oplossingen gezien, maar ook oplossingen waardoor je niet meer fatsoenlijk in de cabine kunt zitten. Ik heb bij mijn offroad Laromog ook de cabine 4cm verhoogd. Dit slijpen en aanpssen moet dus, zoals geschreven in overleg.
Ik heb inderdaad de eis dat deze ombouw netjes gebeurd, daarom besteed ik het ook uit. Ik heb niets aan deze ombouw als de RDW hem niet goedkeurd. Iemand die dit al eens heeft gedaan weet dus weat wel en wat niet wordt goedgekeurd en heeft dus geen risico.
De standaard OM 617 TD is een oude motor, ik had verwacht dat er wel mensen zijn met ervaring over een nieuwere motor. Ikzelf denk dat een 3.0 TDI 4 cilinder van een IVECO Turbo Daily goed past (in en uitlaat aan juiste,zelfde kant en mooie korte motor om ruimte te houden voor koeling. Tevens zit de karter aan de vookant van de motor.
Ik heb nu een goede 2.8 benzine en zou graag meer vermogen willen, vandaar de wens zwaarder/moderner als de 617.
Het bedrag wat je noemt hoeft niet per definitie teveel te zijn, hangt zeer sterk af wat ik ervoor krijg.
groeten,
Frank