help politie
Ben vandaag aangehouden door politie in een gewone auto. Zij zaten al een tijdje achter me en ik reed net op een mooie lange rechte weg. Volgens hen reed ik 80 km/uur. ( op mijn teller vlot 70).
Ze deden niet moeilijk over papieren e.d., alleen over de snelheid. Ik zou niet harder mogen dan 25 km/uur. De zaak is nu bij de officier van justitie.
Vraag: Weet iemand hoe hoog de boete kan zijn?
Mag ik werkelijk maar 25 of tegenwoordig 40 km-uur? Alle huidige trekkers lopen ook vlot 40. Moet ik een 25 km bordje hebben?
Heb al een en ander gelezen op het forum, maar deze antwoorden kon ik niet zo snel vinden
je mag niet harder dan 25km /h
je heb alleen een drie hoek nodig dit geeft al aan dat het voertuig onder langzaam verkeer valt , dus bordje 25km/h niet nodig
reken maar op een boete van min 700,- Euro .
vraag naar hoe ze de snelheid hebben gemeten , met de km teller van de auto , of meetapp die geeikt is !
gr richard
Hee Bert
Ik zie aan je profiel dat je hier uit de buurt komt! De politie hier is erg fel op unimogs wij hebben ook al een paar keer lichte problemen gehad maar meestal valt het wel mee. Maar gezien de snelheid kun je een boete richting de 800 euro verwachten!
Veel succes
Ik ga vast aan het sparen, vindt de genoemde bedragen erg hoog. Hoop dat het meevalt. Ben je nog niet tegen gekomen Tim, zie dat je idd in de buurt woont!
gr. Bert
bert hebben jullie een boomkwekerij richting loosbroek?
Het waren zeker die zelfde twee grapjurken die mij vorige week zaterdag ook aan moesten houden.
In uden en nog bijna voor mijn huis om 23:30.
En dan ook nog vragen waar je zo laat vandaan komt terwijl je nog naar de varkensstront ruik.
Maar kwam er op neer dat ik allen de verzekeringspapieren van vorig jaar bij had.
Dus kon die van dit jaar op het bureau laten zien van de week. En daar wist niemand nergens van.
Laat ze maar een boeven gaan van en bellende en smsende fietsers lastig vallen
Ja Rick, dat ben ik. Unimog wordt bij mij gebruikt in de kwekerij en om planten weg te brengen, gaat lekker snel!
dan heeft een kameraad van mij bij jullie gewerkt jordi vd braak.
Doe hem de groeten, hij heeft veel met de unimog gereden.
heb ik ook als eens gehad met de unimog, ze komen hier normaal nooit maar was net toevallig eentje na een achtervolging, en toen kwam ik langsbrullen (had geen demper ofzo eronder) met 70, licht deed toen niet en unimog was kaal , (geen spin enzo) en had toen nog geen rijbewijs. was 420 euro kwijt, rekende hij alleen voor de snelheid, de rest keek hij niet na, geluk gehad toen!
mensen ga zo door met de snelheid.. dan worden de regels zeker aangescherpt door de politie !!! ( verknal het niet voor de andere UNIMOG gebruikers )
Bij ons in de buurt is de snelheid niet zo'n probleem, maar meer de wegen. Werd toevallig voor de eerste keer met onze eigen Unimog aangehouden donderdag, reed over een weg waar het verboden is voor landbouwvoertuigen, er was en is geen andere weg om op de toenmalige werkplek te komen. Agent toonde begrip en liet merken dat hij de situatie accepteerde. Zijn deze boetes ook bekend of kan ik dat ergens vinden? Snelheid was geen probleem (ca. 55 km/u aflopend naar 40, agenten meette gemiddeld 45).
Ongetwijfeld al vast meerdere keren aan bod gekomen op het forum, maar blijf het opmerkelijk vinden dat nieuwe fabriekstrekkers met snelheden van 50+ mogen rijden, en Unimogs een maximum van 25 krijgen. Kan dat gaan veranderen met de invoering van kentekens of blijft dat ongewijzigd zoals dat er nu naar uit ziet?
Groeten Kees
trekkers worden ook gecontroleerd op snelheid. tot 40km/u wordt getollereerd, maar daarboven niet. als je wordt aangehouden met een trekker met bijvoorbeeld 50 km/u, dan rekenen ze terug naar 25 km/u. dus 25 km/u te hard. dat is hier in de polder al meerdere keren voorgekomen.