Achter differentieel lekt
Plaatst reactie
Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.
Hallo,
Ik heb een unimog 404 uit 1971. Mijn achter differentieel lekt olie. Ze zeggen olie zweten mag bij oude machines maar ik heb elke morge een plasje onder me as liggen. Ik kan ook niet peilen hoeveel olie er nog in zit omdat er geen peilstok op of in zit? Hoe kan ik dit maken zodat ik me oli kan peilen? En weet iemand hoe ik dit lek kan verhelpen?
Mvg, Boris Enzler
Hallo op alle plaatsen waar olie in moet op je assen zitten twee pluggen. 1 voor af te laten (onder) en 1 voor bij te vullen (boven).
Het bij vullen is simpel. olie vullen zolang dat er olie uit de opening loopt.
Als je dus de bovenste plug er uit draait en er komt veel olie uit zit er dus te veel in.
Alleen moet je dan kijken waar de olie vandaan komt.
Gr Servi
Hey servi,
Bedankt ik ga er morge naar kijken! Kan t niet zijn dat me pakkingen lekken? Of stuk zijn? En weet u ook wat voor oli erin moet?
Mvg boris enzler
Als eerste zou ik overal de bovenste vulplug uit draaien en kijken of daar olie uit loopt.
Komt er niks uit voel je met je pink of je wel olie er in hebt tot boven.
Voel je dat niet verwijder je ook de onderste en kijk je hoeveel daar uit komt
Als een pakking lekt moet je dat kunnen zien. Er zitten overal kleine ontluchtings nippels op en als er te veel olie in zit komt het via die ontluchting na buiten.
En als ik het goed heb kan het zijn bij een leke keering tussen versnellingsbak en as dat je olie van bak naar je as inloopt en hierdoor loopt je as over
Zelf nooit gehad maar zo staat het volgens mij in het werkplaats boek.
Olie die er in moet kun je na kijken op volgende link
http://www.rockymountainmoggers.com/oil.html
gr servi
Hallo,
Super bedankt voor de info!! Ik heb gezocht op me differentieel maar ik vind aqn de bovenkant helemaal niks, daar loopt alleen en ijzeren pijpje voor de remmen. Aan de achterkant van t differentieel zie ik wel een rode bout en dat is waarschijnlijk de onderste. Zit die andere bout aan de voorkant?
Mvg boris enzler
Hallo Boris
De rode bout die achter op het differentieel zit is het nivo en vul plug en onder het differentieel zit de aftap plug.de olie die er in moet is sae 80/90 cardan olie gl 4/5.vullen tot het er uit loopt.
gr peter
Hey peter,
Super bedankt, ik heb ze gevonden.
Boris