🧑 🔍

welke motor voor een unimog 404 1958

Bart-Jan van Herk
 - 4 juli '16

Ik heb een unimog 404 uit 1958 gekocht. Nog op Duitse papieren. Volgens de vorige eigenaar is de motor opgeblazen en hij heeft deze los mee geleverd. Ik moet dus een andere motor in gaan bouwen.
Nu heb ik de beschikking over een om617 diesel zonder turbo, een 280 v6 benzine om110 geloof ik op LPG en kan ook aan een m117 5.0 v8 komen. Iemand hier ervaring mee?
Ik zoek ook hulp met inbouwen dan gaat het sneller...omgeving Tilburg Den Bosch.
Ik zou er ook graag een dubbele cabine van maken, heeft iemand een doka cabine te koop?

Eric van Mierlo
 - 4 juli '16

Hallo,

OM617 is de enige motor van jouw lijst welke je er met veel aanpassing in krijgt. V8 en V6 vergeet maar, is geen plaats voor tenzij je deze op de laadbak wilt zetten.
Of misschien een originele motor ?? Die past er zo in.

Voordat je de OM617 inbouwt, ga dan eerst even proefrijden bij iemand die deze reeds heeft ingebouwd. Dan valt het achteraf tenminste niet tegen. Hier op het forum vind je wel iemand met een OM617 in zijn 404.

Mvg.

Eric

Peter Schoenmakers
 - 4 juli '16

Hallo
Ik heb er een m130(2.8) in gelegt op gas en dat loopt heel goed.
Een 2.5 is ook nog een optie.Je hoeft maar weinig aan tepassen
Je mag er een test rid mee maken.Ik woon in tilburg,mog staat in oisterwijk.Bel me maar na 18uur 0629329294
Gr Peter

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.