🧑 🔍

kenteken unimog

Henk van Breeschoten
 - 4 december '20

Wie weet of Is er al iets bekend over het (trekker)kenteken voor een unimog, zeker als je kijkt naar de snelheid is dat nog wel een dingetje

gr Henk

Arjan van Bommel
 - 4 december '20

Hoi Henk, 

achter de schermen was ik er nog mee bezig maar inmiddels is er onder het kopje nieuws eea. te lezen over het kenteken. Hopelijk word het iets duidelijker voor je!

Met vriendelijke groeten, 

Arjan van Bommel

Bestuurslid Unimog Club Nederland

Henk van Breeschoten
 - 1 januari '21

oké het is nu zover maar voor de unimog klasse is het me nog niet helemaal duidelijk.

Wat geeft de gemiddelde unimog rijder als constructie snelheid op want dat heeft wel wat voeten in aarde.

Ook mijn unimog van 1956 loopt al 53 km/u op papier.

Vervalt de apk plicht net als bij oldtimer auto's ouder dan 50 jaar?

Chris van Aert
 - 2 januari '21

Hallo Henk

De snelheid die je op moet geven is de constructie snelheid die de fabriek heeft afgegeven.

De APK vervalt met leeftijd van 50 jaar.

met vriendelijke groet.

Chris van Aert

Chris Deenen
 - 2 januari '21

Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon opgeven dat de constructiesnelheid van mijn unimog 70 km/uur is. Maar omdat hij van 1970 is en dus 50 jaar oud hoef ik geen apk te hebben?

Jan Couwenberg
 - 4 januari '21

Tja, dat registreren zal moeten. Daar lijkt een Unimog niet aan te ontkomen.

Nu heb ik een oldtimer-trekkerverzekering voor welke het niets uitmaakt hoeveel oldtimer trekkers ik heb. Ook heb ik, zelfs na mijn verzoek, nooit van een trekker het chassisnummer door hoeven geven. Een hele brede algemene fijne polis dus. Maar dat zal ook wel veranderen, nu moet een polis aan een kenteken gehangen worden. Nakijken dus.

Verder overweeg ik om mijn Unimog als vrachtwagen te registreren. Niet als land/bosbouw werktuig. Ik heb er de Duitse brief nog bij alwaar het ooit een LKW was. Qua apk heb ik geluk, het ding is van 1971 dus zo goed als 50 jaar oud. Qua verzekering weet ik het nog niet. Maar kan er dan wel mee de snelweg op. Tachograaf plicht, volgens mij niet want het is niet bedrijfsmatig? Wat zie ik over het hoofd?

Th. Haagsma
 - 18 januari '21

Ook ik heb inmiddels een kenteken aangevraagd voor  de Unimog 1000 Agrar, b.j. 1980. De aanvraag is in beh. Afwachten maar.

Zo`n  13 jaar terug gekocht en meteen verzekerd bij toen Achmea, nu Interpolis. Dat ging probleemloos en is dat nog steeds. Mogelijk heeft het geholpen, dat ik toen nog melkveehouder  en de Unimog een originele Agrar uitvoering was.

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.