🧑 🔍

kenteken unimog

Henk van Breeschoten
 - 4 december '20

Wie weet of Is er al iets bekend over het (trekker)kenteken voor een unimog, zeker als je kijkt naar de snelheid is dat nog wel een dingetje

 

gr Henk

Arjan van Bommel
 - 4 december '20

Hoi Henk, 

 

achter de schermen was ik er nog mee bezig maar inmiddels is er onder het kopje nieuws eea. te lezen over het kenteken. Hopelijk word het iets duidelijker voor je!

 

Met vriendelijke groeten, 

 

Arjan van Bommel

 

Bestuurslid Unimog Club Nederland

Henk van Breeschoten
 - 1 januari '21

oké het is nu zover maar voor de unimog klasse is het me nog niet helemaal duidelijk.

 

Wat geeft de gemiddelde unimog rijder als constructie snelheid op want dat heeft wel wat voeten in aarde.

 

Ook mijn unimog van 1956 loopt al 53 km/u op papier.

 

Vervalt de apk plicht net als bij oldtimer auto's ouder dan 50 jaar?

Chris van Aert
 - 2 januari '21

Hallo Henk

 

De snelheid die je op moet geven is de constructie snelheid die de fabriek heeft afgegeven.

 

De APK vervalt met leeftijd van 50 jaar.

 

met vriendelijke groet.

 

Chris van Aert

Chris Deenen
 - 2 januari '21

Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon opgeven dat de constructiesnelheid van mijn unimog 70 km/uur is. Maar omdat hij van 1970 is en dus 50 jaar oud hoef ik geen apk te hebben?

Jan Couwenberg
 - 4 januari '21

Tja, dat registreren zal moeten. Daar lijkt een Unimog niet aan te ontkomen.

 

Nu heb ik een oldtimer-trekkerverzekering voor welke het niets uitmaakt hoeveel oldtimer trekkers ik heb. Ook heb ik, zelfs na mijn verzoek, nooit van een trekker het chassisnummer door hoeven geven. Een hele brede algemene fijne polis dus. Maar dat zal ook wel veranderen, nu moet een polis aan een kenteken gehangen worden. Nakijken dus.

 

Verder overweeg ik om mijn Unimog als vrachtwagen te registreren. Niet als land/bosbouw werktuig. Ik heb er de Duitse brief nog bij alwaar het ooit een LKW was. Qua apk heb ik geluk, het ding is van 1971 dus zo goed als 50 jaar oud. Qua verzekering weet ik het nog niet. Maar kan er dan wel mee de snelweg op. Tachograaf plicht, volgens mij niet want het is niet bedrijfsmatig? Wat zie ik over het hoofd?

Th. Haagsma
 - 18 januari '21

Ook ik heb inmiddels een kenteken aangevraagd voor  de Unimog 1000 Agrar, b.j. 1980. De aanvraag is in beh. Afwachten maar.

 

Zo`n  13 jaar terug gekocht en meteen verzekerd bij toen Achmea, nu Interpolis. Dat ging probleemloos en is dat nog steeds. Mogelijk heeft het geholpen, dat ik toen nog melkveehouder  en de Unimog een originele Agrar uitvoering was.

 

Inmiddels de plaat laten persen en bij de verzekering gemeld en meteen daarna een  poliswijziging gekregen, die niet echt duurder was. Dit alles zonder moeilijke vragen of zo. Het viel mij mee tot zo ver.

Servi Jaspers
 - 23 maart '21

Ik heb 01-03-2021 een aanvraag ingediend voor trekker kenteken voor unimog 404 en heb al het kentekenbewijs in huis. Deze week even een plaat laten drukken en klaar toch.

Daan de Jong
 - 30 maart '21

Als je een kenteken aanvraagt met een snelheid hoger dan 40km/u, moet je apk keuren. Dit vervalt als je unimog ouder is dan 50 jaar maar moet je wel altijd boven de 40km/u een tachograaf hebben en gebruiken. (Dit is als je alles netjes volgens de regels wil doen)

Servi Jaspers
 - 30 maart '21

Dat van die tachograaf hebben ze niks van gemeld. Neem aan dat ze het dan bij de aanvraag zouden melden. Gr servi

Jeroen Aalders
 - 4 april '21

Die tachograaf is weer eens iets Duits die zit daar in ieder bedrijfs voertuig.

 

Als je hier als bedrijf een bus koopt zit die er ook niet in.

 

Koop je nu dezelfde bus in Duitsland als bedrijf dan zit er wel een tachograaf in

 

Bij de unimog als landbouwvoertuig geldt het zelfde.

 

Koop je die nu als lkw of vrachtwagen zit er altijd een tachograaf in

 

Ik heb zelf een 406 zugmachine die uit Duitsland komt met tachograaf.

 

Was het een uitvoering voor buiten Duitsland dan had er een gewoon kilometerteler in gezeten

Albert Verhulst
 - 7 april '21

met bovenstaand bericht zou ik toch heel voorzichtig zijn om zo'n uitspraken te doen

 

(tachograaf) dit zit veel complexer in mekaar en dan nog het verschil van de landbouw werkzaamheden, zakelijk gebruik of privé gebruik .zwart wit gezien moet je hem voeren als hij er in zit .maar voeren betekent niet gebruiken dit is een groot verschil

 

we leven in de EU (dus niet alleen Duitsland)

 

O ook in Nederland zijn er B kentekens die  tachograaf plichtig zijn  en hem  moeten voeren en of gebruiken

Geert Driessen
 - 12 april '21

heb het kenteken binnen, op maandag de aanvraag ingevuld, op donderdag het kenteken al binnen.

 

had al een gv kenteken en dit is het zelfde gebleven , nieuwe plaat laten maken en doorgegeven aan de verzekering.

 

nu nog enkele aanhangers zonder vin nummer, zal wel moeilijker worden

wouter van tilborg
 - 26 oktober '21

Hoi servi Jaspers, Ik wist niet dat het mogelijk was om een landbouw kenteken te krijgen voor een 404.. 

 

Ik heb een 404 van het Belgiës leger waar ik lang mee heb gereden met een afgeknotte driehoek. Omdat die geboren is als vrachtw. Ging ik er vanuit dat dit moeilijk te veranderen is.  Het chassis nummer moet opnieuw ingeslagen en heb een afspraak bij d rdw.  

 

Wat is de constructie snelheid van een 404?

 

Ik hoop dat het alkemaal gaat lukken. Grt Wouter

Martijn Tonies
 - 26 oktober '21

"Wat is de constructie snelheid van een 404?"

 

95 max.

Jeroen Aalders
 - 9 november '21

Welke kenteken plaat op een 406 van 1971

 

de gele of de blauwe versie?

Rick Steenbakkers
 - 11 november '21
Albert Verhulst
 - 12 november '21

Hallo

 

dit is voor een auto Rick  voor de tractoren/bosbouw geld de 2 de  V op de  RDW pagina niet  dus blauw voor alle combi's  in het kenteken

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.