🧑 🔍

drie hoek ?

Rolf Getz
 - 16 januari '21

Hoi Ik heb het kenteken binnen maar wel een vraag .

 

Een afgeknotte drie hoek hoef je niet meer te voeren bij een kenteken klopt dat ?

 

Zo ja mag hij wel blijven zitten ?

 

Ik heb er vaker een aanhanger achter die ook achter de bedrijf bus hangt nu haal ik 

 

altijd de drie hoek er af op het moment dat hij niet achter de Unimog hangt .

 

Als ik het nu goed begrijp hoeft er ook geen drie hoek meer op de aanhanger ?

 

Ik hoor het graag alles iemand er meer van weet .

 

Ten slotte vergeet niet het kenteken bij de verzekering te melden .

 

Of zoals ik mijn tweede Unimog te schorsen aangezien hij nog een jaar uit elkaar licht .

 

groeten Rolf

Albert Verhulst
 - 22 januari '21

Hallo

 

vraag 1 ja 2 ja 3 nee klopt

 

kentekenplaat alleen achterzijde bij grensoverschrijding ook voorzijde

 

maar voor dat mijn wordt speling verkeer overgenomen wordt 

 

graag even controleren bij de www.RDW.nl daar vind je  de juiste antwoorden    

 

mvg Albert

Rolf Getz
 - 29 januari '21

Geachte heer Getz,  

 

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de RDW informatie over het gebruik van een afgeknotte driehoek op een landbouw trekker.

 

Een landbouwtrekker moet voldoen aan de eisen zoals beschreven in hoofdstuk 5, afdeling 8 van de regeling voertuigen.
Als het voertuig is voorzien van een kenteken is het gebruik van deze driehoek niet toegestaan.
Zie artikel 5.8.51, lid 1, onderdeel k:
k. één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig, in de vorm van een afgeknotte driehoek die is voorzien van een goedkeuringsmerk waarbij het bepaalde in bijlage VIII, artikel 123, van toepassing is, indien het voertuig niet is voorzien van een kentekenplaat;

 

Dit is ook van toepassing op een aanhangwagen. Zie ook hoofdstuk 5, afdeling 14 van de regeling voertuigen
Zie artikel 5.14.51, lid 1, onderdeel j:
j. één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig, in de vorm van een afgeknotte driehoek die is voorzien van een goedkeuringsmerk waarbij het bepaalde in bijlage VIII, artikel 123, van toepassing is, indien het voertuig aan de achterzijde niet is voorzien van een kentekenplaat;

 

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder.
U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 088 008 74 47 (lokaal tarief, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur).
U kunt de RDW vanuit het buitenland bereiken via een speciaal nummer. Meer informatie over bellen vanuit het buitenland.

 

Op onze site vindt u veel informatie. Kijk bijvoorbeeld op www.rdw.nl of op www.rdw.nl/particulier/veelgestelde-vragen

 

RDW is benieuwd naar uw ervaring
Het is voor ons belangrijk om te weten wat klanten vinden van onze dienstverlening, zodat wij deze kunnen verbeteren.
Wilt u daarom deelnemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek? Uw deelname stellen we erg op prijs.
De vragenlijst gaat over de website van de RDW, waar u - voordat u deze mail stuurde - waarschijnlijk bent geweest. 
Klik hier om naar de online vragenlijst te gaan.

 

Met vriendelijke groet,

 

Y. Reitsma

 

Unit manager Klant Contact Centrum RDW

 

De informatie in deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze e-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn de afzender te waarschuwen door deze e-mail terug te sturen en de gegevens van uw computer te verwijderen. De RDW kan niet volledig instaan voor de juiste en volledige overbrenging van deze e-mail.

 

Ik heb dit dus eens aan de rdw gevraagd hoop dat ik er voor veel duidelijkheid in heb gebracht .

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.