🧑 🔍

Bosch spannings regelaar

M Haars
 - 12 mei '22

Hi, wij zijn een Unimog 404 aan het restaureren en hebben het onderstel , de motor en de cabine in zijn gheel gedemonteerd, de motor gereviseerd (extern) cabine en frame gespoten en de Unimog staat weer op zijn wielen. De bedrading was dramatisch en daar hebben we een originele kabelboom bij Mercedes besteld. Nu zijn volgens het schema maat twee draden van belang maar we denken dat de Dynamo hier ook een taak in heeft . Dit staat niet duidelijk op de tekening. Heeft iemand suggesties hiervoor? Alvast bedankt Mvr.Menno

Matthijs Grund
 - 29 mei '22

Beste Menno,

 

Misschien een (te) late reactie maar toch..

 

Als ik je vraag goed begrepen heb,  dan hoort een draad van na het laadstroomlampje,  naar de 61 op regelaar. En een + draad van de startmotor naar de B+   op de regelaar. 

 

Een apparte draad gaat van de B+ op de regelaar naar nr 30 (+ aanvoer) op het contactslot.

 

Heb je een civiele wisselstroom dynamo dan zit de regelaar vaak op de dynamo.

 

Heb je de militaire gelijkstroom dynamo, dan gaat er nog een dikke kabel van de dynamo naar de regelaar (voor de bestuurder) 
(2 of 3 aderige dikke kabel met opschroefstekkers)

 

Groeten matthijs
404 radiowagen

 

Nr 51 contactslot

 

Nr 54 laadstroomlampje dashboard

 

Nr 57 dynamo

 

Nr 58 militaire dynamo regelaar

 

Nr 59 startmotor

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.