🧑 🔍

RAL kleur Deens militair

Willem M. Caljouw
 - 14 mei '22

Als nieuwe eigenaar van een 416 DOKA (1985) ex Deense leger, ben ik op zoek naar de RAL codering van de Unimog. Er is veel over geschreven, ook op dit forum, en heel interessant, ook Google geeft veel informatie over met name Nederlandse en Duitse RAL informatie. Ik heb sterk de indruk dat de noordelijke legergroen kleur lichter is … heeft iemand dit ook als eens uitgezocht? Ik voeg ook een foto bij. Groeten, Wim.

Willem M. Caljouw
 - 14 mei '22

En nog een close-up

Bas van Drunen
 - 16 mei '22

Hoi Wim,

 

Helaas weet ik het antwoord op je vraag niet, maar ik wilde toch ff reageren.

 

Ik heb ook een Deense doka uit '83. (deense registratie) 52.837, Al ruim 15 jaar in bezit.

 

Ik voeg een foto toe.

 

Groeten, Bas van Drunen uit Heijen (Gemeente Gennep)

Willem M. Caljouw
 - 24 mei '22

Dag Bas, dankjewel voor de reactie op m’n vraag. Grappig, de mijne (van ’85) heeft een Deense registratie code van 54.585. Ik ben er heel blij mee. Deze is via een Belgische registratie recent naar Nederland gekomen en enkele maanden geleden op een Nederlands landbouwvoertuig kenteken gezet. Het was een hele oude droom in een 406 of 416 DoKa te rijden, maar door een druk bestaan moest dit “even“ geparkeerd tot na m’n pensioen ;-)

 

groeten, Wim.

Dennis Dekkers
 - 29 mei '22

Hallo, 

 

Er zijn bedrijven die kleuren kunnen meten. en deze dan ook op kleur Kunnen mengen. Vermoed dat dit de snelste manier gaat zijn voor de juiste kleur. 

 

groet D.Dekkers.

Willem M. Caljouw
 - 29 mei '22

Dankjewel, Dennis. Ga ik zoeken,, groeten, Wim.

Niek Maatman
 - 29 mei '22

Hoi Willem, ik bestel m'n verf voor legervoertuigen bij Miliairläcke, zie bijgevoegde link, daar moet je de kleuren voor Deense leger kunnen vinden:

 

https://www.militaerlacke.de/fahrzeuglacke/2k-eimergebinde/daenische-armee/

 

Mvg Niek

Willem M. Caljouw
 - 30 mei '22

Dag Niek, heel erg bedankt! Ik ga het uitzoeken, groeten, Wim.

Plaatst reactie

Je dient ingelogd te zijn op een reactie te kunnen plaatsen.